جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تعامل دولت با مجلس در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‌ها محقق نشد

majlsdolatعضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس هشتم،گفت: در حال حاضر آنچه که از دولت در جهت تعامل با مجلس در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها انتظار می‌رفت،محقق نشده است.

علی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اجرای ناقص فاز اول هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته افزود: دولت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌‌‌ها به مفاد مندرج در این در این قانون که مهمترین آن‌‌ها اختصاص سهم ۳۰ درصدی بخش‌های تولیدی بود را نادیده گرفت و سلیقه‌ای عمل کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تورم و گرانی‌های اخیر در کالاهای اساسی اشاره و تأکید کرد: با توجه به عملکرد نامطلوب دولت نظیر پرداخت یارانه نقدی به مردم به صورت سلیقه‌ای، پرداخت نکردن سهم تولید و مهمتر از همه واریز نکردن یارانه نقدی بر اساس خوشه‌بندی و مواردی دیگر که به افزایش نرخ تورم منجر شد، افزایش یارانه‌های نقدی به بار تورمی جامعه می‌افزاید.

وی در ادامه به اجرای ناقص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه منابع درآمدی فاز اول هدفمندی یارانه‌ها هنوز مشخص نشده و شرایط موجود اقتصادی کشور، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها به صلاح نیست.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد:در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، باید شیب افزایش قیمت‌ها کنترل شود تا مردم و اقشار کم درآمد جامعه از آن آسیب نبینند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درپایان یادآور شد: نکته‌ای که در اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌‌ها می‌بایست به آن توجه کرد این است که اگر همکاری و مساعدت مجلس با دولت نبود، اجرای فاز اول هدفمندی نیز تا کنون برای دولت میسر نمی‌شد.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
مجلس نیور (لینک اصلی)
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM