جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

امحا یک تن موادمخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در قم

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/139208151259556161479373.jpgمعاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر یکی از برنامه های این هفته، امحا یک تن موادمخدر غیر دارویی فردا چهارشنبه در پایانه شرقی قم است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام علی بنایی در نشست خبری با اهل رسانه در ساختمان استانداری با اشاره به مواد مخدر به عنوان یک معضل اجتماعی در سراسر دنیا، اظهار کرد: بحث مبارزه با موادمخدر از ابتدای انقلاب تا کنون در دستور کار نظام است و در این راستا سران سه قوه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبارزه با موادمخدر را جدی‌تر دنبال می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به عدم موفقیت گروه‌ها و مافیای قاچاق موادمخدر بدون کمک سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، افزود: بسیار ساده‌انگارانه است اگر فکر کنیم تمام مشکلات موجود در زمینه مبارزه با موادمخدر به تعدادی از قاچاقچیان ساده که در این مورد فعالیت دارند، بر می‌گردد.

جانشین شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرزهای کشور زیرپوشش و کنترل نیروهای انتظامی است اما هنوز در داخل کشور با مشکلاتی در زمینه موادمخدر روبه‌رو هستیم، تصریح کرد:با این حال مافیای قاچاق موادمخدر انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی را هدف خود قرار می دهند و در راستای نیز آسیب‌های جدی نیز به هم وطنان و جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند.

وی با تاکید به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر،عنوان کرد: برنامه‌هایی که در این هفته برگزار می شود شامل، برگزاری نمایشگاه از 2 تا 6 تیر ماه، امحاء یک تن مواد مخدر غیردارویی در روز چهارشنبه 10 تیر ماه در پایانه شرقی، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر، دیدار با بهبود یافتگان و پیاده‌روی خانوادگی با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد است.

حجت الاسلام بنایی با بیان این که اگر مردم احساس کنند دستگاه‌های مسئول در زمینه مبارزه با موادمخدر با تمام توان کار می‌کنند، بیان کرد: در این صورت مردم همکاری‌های لازم را انجام می دهند، زیرا عامه مردم در جامعه ایران می‌دانند که بحث امنیت به موادمخدر گره خورده است و برای افزایش ضریب امنیت در جامعه باید چاره‌ای برای این معضل اندیشید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با هشدار برای کاهش سن اعتیاد در کشور، تاکید کرد: در سال‌های اخیر شاهد گرایش بانوان به سمت موادمخدر هستیم که این زنگ خطری برای مسئولان و خانواده‌ها وحسوب می شود، زیرا زنان محور اصلی خانواده‌ در کشور ایران هستند و درگیر شدن زنان با این معضل اجتماعی تبعات بدتری نسبت به اعتیاد یک آقا به عنوان عضوی از خانواده را دارد.

وی با اشاره به برنامه ها برای پیشگیری از اعتیاد، گفت:مبارزه با اعتیاد در قالب سه برنامه‌ پیشگیری از گرایش به اعتیاد، اقدام به موقع برای ترک اعتیاد معتادین و اشتغال آنها بعد از ترک دسته بندی شده است که البته به طور ویژه در زمینه پیشگیری از اعتیاد به عنوان نخستین قدم مبارزه با آن صورت گرفته است.

بنایی با اشاره به تلاش برای مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد:مبارزه با مواد مخدر وظیفه یک قشر و نهاد خاصی نیست و نیاز به یک عزم عمومی دارد زیرا این معضلی است که تمام اعضای جامعه در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را درگیر می‌کند و یکی از مشکلات بزرگ خانواده‌های ایرانی به خصوص خانواده‌های قمی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره با بیان تشکیل معاونت پیشگیری از جرایم در قوه قضائیه، افزود: مهمترین راه برای پیشگیری از اعتیاد آگاهی تمام اقشار جامعه از تبعات استفاده از مواد مخدر و معضلاتی که اعتیاد برای خانواده‌ها و جامعه به وجود می‌آورد، است؛ زیرا در صورت آگاهی گرایش به اعتیاد کمتر است.

وی با تاکید به مصرف ماهانه بیش از 9 میلیارد تومان در استان قم برای هزینه‌های اعتیاد معتادین،بیان کرد: این معضل علاوه بر مشکلاتی که در حوزه فرهنگی و سیاسی به وجود می آوردهزینه‌های سنگینی را هم به خانواده معتادین و جامعه وارد می‌کند که از نظر اقتصادی نیز برای کشور مضر است.

بنایی با تاکید به دلایل بازگشت معتادان بعد از بهبودی به اعتیاد، عنوان کرد: این افراد به دلیل اعتیادی که در گذشته به آن مبتلا بوده‌اند نگاه خوبی در جامعه به آنها نشده و به همین دلیل مستعد بازگشت به اعتیاد هستند که در راستای این موضوع مرحله سوم برنامه‌ پیشگیری از اعتیاد را به اشتغال این افراد اختصاص داده‌ایم تا این مسئله کاهش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با تاکید به تلاش برای بالا بردن جایگاه ورزش درقم، خاطرنشان کرد: از آن جایی که قم دارای استعدادهای خوبی در رشته‌‌های ورزشی است به عنوان یکی از راه‌های دیگر پیشگیری از اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این زمینه موضوع تیم صبا در قم استقرار یافت تا شور ورزشی بیش از پیش بر شهر قم سایه افکند.

خبرگزاری تسنیم (لینک اصلی)
سه شنیه 3 تیر 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM