جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

نگذاریم فرصت ریاست مجلس از قم گرفته شود

1حجت الاسلام و المسلمین بنابی نماینده مردم قم در مجلس هشتم  در گفت و گو با 19 دی گفت: قم شهری اثر گذار در مسایل داخلی و خارجی است. اثر گذاری قم در مسایل داخلی و خارجی خیلی بیشتر از اثرگذاری یک شهر یا یک استان دیگر است. این اثرگذاری یک شبه هم به دست نیامده است و تابع قرار داد هم نیست.

وی در ادامه افزود:  این اثرگذاری حاصل خواست مراجع تقلید و همه کسانی است که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند. این یک امر فراملی است که ریشه در علایق تشیع دارد و با جان مسلمانان گره خورده است .

بنایی با بیان اینکه  این جایگاهی که امروز قم دارد آسان به دست نیامده است و مراجع برای آن تلاش کرده اند گفت:  قم خواستگاه انقلاب اسلامی است. در همین سفر آخری که رهبر معظم انقلاب به شهر قم داشتند  آقا فرمودند  که خدمت به قم خدمت به جمهوری اسلامی است. یعنی نگاه به قم باید نگاهی مجزا و ویژه باشد. بحث اثرگذاری قم بحثی مفصل است و سابقه طولانی دارد  اما آنچه که برآیند خواست مراجع و شیعیان  و حوزه علمیه بوده است همین جایگاهی است که امروز قم داراست و ما در کشور اثر گذار هستیم.

وی تصریح کرد:  نمونه و شاخص این اثرگذاری در فضای سیاسی کشور هم همین است که نماینده این شهر در مجلس هشتم رییس پارلمان بود. این مساله برای قم یک فرصت است. این برای اولین بار در تاریخ کشور ما بود که رییس پارلمان از یک شهرستان انتخاب بشود. این مساله می تواند در امر آبادانی قم تاثیرگذار باشد.

بنایی در ادامه افزود:  نکته ای که من می خواهم به آن اشاره کنم این است که مبادا اغراض و حسادت های سیاسی  ما را از این امر باز بدارد. حفظ این جایگاه برای همه  فرصت است و این امر نیازمند یک بصیرت است. اگر می خواهیم که قم به عنوان یک قطب سیاسی در کشور باقی بماند باید ار هر نوع حرکتی که باعث تخریب وجهه سیاسی آقای لاریجانی می شود پرهیز کنیم و فرصت ریاست مجلس را که برای اولین بار نصیب قم شده بود از دست ندهیم.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM