جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

نرخ برق نباید در سراسر کشور یکسان باشد

barghنماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر این که نرخ برق در سراسر کشور نباید یکسان محاسبه شود، گفت: کشاورزان چون آب مورد نیازشان را از عمق ۱۵۰ متری زمین تأمین می‌کنند، مصرف برق بالایی دارند؛ از این رو دولت باید تخفیف‌هایی را برای کشاورزان در نظر بگیرد تا به کشاورزان زیان نرسد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، "علی بنایی" در گفت‌وگو با نشریه 19 دی بیان کرد: برخی از روستاهای اطراف قم خوش آب‌وهوا هستند، اما خود قم هوای گرمی دارد، با این حال اداره هواشناسی، هوای کل استان را در نظر می‌گیرد و برای همین نرخ برق در استان قم مانند مناطق گرمسیری تعیین نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون پنج درصد از جمعیت قم که حدود ۲۵ هزار نفر هستند در روستاها ساکن هستند.

بنایی با بیان این‌که مصرف آب قم برای کشاورزی از سد ۱۵ خرداد و آب شرب هم از حوزه سرشاخه‌های دز که به قم منتقل شده، تأمین می‌شود، تصریح کرد: اما به علت بارش کم نزولات جوی، ورودی آب به سد ۱۵ خرداد عملا در حد صفر است و برای همین کشاورزی قم عملا از دور خارج شده است و کشاورزان دچار مشکل شده‌اند.

بنایی ادامه داد: در این شرایط استفاده از آب چاه‌ها افزایش یافت و دوباره سهم آب عوض شد؛ با این حال امیدوارم با اتمام فصل گرما تا یک ماه آینده به نقطه مطلوب آب شرب برسیم.

به گفته وی، در بخش آب شرب که از سرشاخه‌های دز منتقل شد، عملا یک‌سوم ظرفیت آب به سد کوچه ری می‌رسد و برای همین مردم که از این انتقال خوشحال شده بودند در فصل گرما و استفاده از کولر آبی مشکل دارند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در تلاش هستیم برای انتقال آب از ورامین، بخش خصوصی وارد عمل شود.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
سه شنبه 21 شهریور 1390

 

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM