جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

بهای برق مصرفی قم باید مانند مناطق گرمسیر محاسبه شود

نماینده مردم قم در مجلس، از عدم اعمال تقسیم‌بندی‌های آب و هوایی در نحوه محاسبه بهای برق مصرفی خانوارها در مناطق مختلف کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود اعلام وزارت نیرو درباره قرار گرفتن قم در درجه چهار آب و هوای کشور، اما این تقسیم‌بندی عملی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين "علی بنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در تشریح تذکرش به وزیر نیرو، گفت: به علت بالا بودن دمای هوای استان قم و استفاده زیاد مردم از وسایل برقی خنک کننده هوا، بهای مندرج در قبوض برق مصرفی خانوارهای قمی، افزایش یافته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: از سال ۸۴ رایزنی‌هایی برای اعمال شرایط آب و هوایی در محاسبه برق مصرفی خانوارهای قمی صورت گرفت که بالاخره در سال ۱۳۸۶ مقرر شد، قم از استان‌های درجه چهار برای محاسبه برق مصرفی باشد.

وی توضیح داد: انتظار مردم قم این است که اولا قم در درجه‌بندی‌ها جزء گرمسیرترین استان‌ها یعنی درجه یک یا دو محسوب شود و ثانیا این درجه‌بندی‌ها به دقت اعمال شود؛ زیرا هم‌اکنون احساس می‌شود تقسیم‌بندی‌های کنونی نیز که به تصویب هیئت دولت رسیده است هم عملیاتی نمی‌شود.

بنایی، درباره دمای بالای هوا در شهر قم در فصل تابستان توضیح داد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده هواشناسی، استان قم همواره از گرم‌ترین استان‌های کشور بوده است، پس باید در نحوه محاسبه قبوض برق به همین نکته توجه داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از رابطه گرمای هوا با تشتت اعصاب مردم گفت و اظهار کرد: قیمت بالای مندرج در قبوض برق هم نوعی فشار روانی بر اعصاب مردم وارد می‌کند.

"علی بنایی" در نشست علنی روز چهارشنبه - ۲۹ تیر - مجلس به وزیر نیرو برای تجدید نظر در محاسبه بهای برق استان قم بر اساس نرخ مناطق گرمسیری تذکر کتبی داد که از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

خبرگزاري خانه ملت (لينك اصلي)
چهارشنبه 29 تير 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM