جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تعاونی ها و بخش خصوصی در بیابان زدایی قم مشارکت کنند+ عکس

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoteif8qrMC0LtLvZAybTRQgjh098-hWc1n5gXwIInt-11m3jzعضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تعاونی ها و اتحادیه ها باید در عرصه بیابان زدایی فعالیت کنند تا علاوه بر ایجاد اشتغال، آبادانی استان تضمین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم بهره برداری از پروژهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه یکی از راههای مقابله با بیابان زدایی مشارکت مردم و بخش خصوصی در این زمینه است افزود: تجربه نشان می دهد در هر کاری سهمی برای مردم در نظر گرفته شود با مشارکت مردم آن عمل به موفقیت می انجامد.

وی افزود: روح اصل 44 قانون اساسی این است که مردم در عرصه های غیر حاکمیتی جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم قم با شاره به عدم اجرای طرح طوبی در حاشیه قم ادامه داد: در این طرح قرار بود حوالی قم درختکاری شود تا علاوه بر تلطیف فضای شهر از ورود روزانه 500 تن گرد و خاک جلوگیری شود که متأسفانه تاکنون به انجام نرسیده است.

حجت الاسلام بنایی با بیان اینکه مشکل عمده در مسیر آبادانی و سرسبزی قم کمبود آب است ادامه داد: یکی از راههای تأمین آب، انتقال آب از دشت ورامین به دشت مسیله قم می باشد که با پیش بینی بودجه مورد نیاز آن در سال در مجلس شورای اسلامی هم اکنون این طرح در حال اجراست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: : طرح مطالعاتی انتقال آب از دشت ورامین به دشت مسیله قم از سالهای گذشته شروع شده و در سال جاری برای مطالعه و اجرای آن تأمین اعتبار شده است که برای این مصوبه به میزان 60 میلیون متر مکعب از وزارت نیرو مجوز گرفته شده است.

وی در نگاه مقایسه ای این پروژه گفت: در انتقال آب از سرشاخه های دز به قم 140 میلیون متر مکعب تخصیص یافت که طی 10 سال و 1000 میلیارد تومان هزینه صورت پذیرفت ولی این پروژه با صرف هزینه و زمان بسیار کمتری صورت می پذیرد.

حجت الاسلام بنایی با اشاره به طرح احداث باغات مثمر در ناحیه غربی قم گفت: مطالعات اجرایی این طرح صورت گرفته و نمونه هایی از آن نیز در برخی مناطق قم به مرحله اجرا در آمده اما برای بهره برداری از آن نیاز به بودجه و مدیریت تخصصی دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
شنبه 28 خرداد 1390

 

01

DSC00297

DSC00318

DSC00321

DSC00329

DSC00332

DSC00335

DSC00339

 

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM