جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

مديريت راه‌آهن قم از استان مركزي تفكيك می شود // موافقت مهندس نیکزاد با تفکیک راه‌آهن قم از استان مرکزی

قم - خبرگزاری مهر: سرپرست وزارت راه و ترابری در پی تاکید حجت‌الاسلام بنایی نماینده مردم قم در مجلس مبنی بر تفکیک راه‌آهن قم از استان مرکزی به صورت ضمنی با این موضوع موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی بنایی عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن استان قم از اینکه راه‌آهن این استان در استان مرکزی مدیریت می‌شود انتقاد کرد و خواستار تفکیک مدیریت راه‌آهن قم از استان مرکزی شد.

وی گفت: سه خط اصلی راه‌آهن از جمله خطوط تهران - قم - شیراز، تهران - قم - اهواز - خرمشهر و مسیر در حال احداث قم - اصفهان - شیراز - بوشهر در این استان وجود دارد.

به گفته بنایی روزانه 50 قطار مسافربری و 54 قطار باری از راه‌آهن قم می‌گذرد و نبود مدیریت واحد در این استان موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم شده است.

وی با اشاره به درخواست مردم قم به تفکیک مدیریت راه‌آهن، خطاب به نیکزاد گفت: اگر از اهالی قم درباره تفکیک مدیریت راه‌آهن قم از استان مرکزی سئوالی بپرسید، این مسئله درخواست همه مردم قم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که برای مردم و زائران قم در ایستگاه محمدیه وجود دارد، تصریح کرد: اگر مشکل مدیریت راه‌آهن قم برطرف شود، تصمیم‌گیری برای تسهیل در امور راه‌آهن راحت‌تر خواهد بود.

 

تذکر کتبی بنایی به وزیر راه و ترابری

پس از این اظهارات بنایی بود که نیکزاد سرپرست وزارت راه و ترابری با گفتن کلمه "چشم" موافقت ضمنی خود را با این تفکیک مدیریتی اعلام کرد.

البته حجت‌الاسلام بنایی چندی پیش در مورد تفکیک مدیریت راه‌آهن قم از استان مرکزی به وزیر راه و ترابری تذکر کتبی داده بود.

وی اعلام کرده بود که استان قم واصل جنوب کشور به شمال کشور است و خط آهن قم شاهراه 17 استان کشور محسوب می‌شود، از این رو باید مدیریت مستقل راه‌آهن داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم مدیریت راه آهن در استان موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است، ادامه داد: ‌مردم بارها با تاخیر و نبود قطار در استان روبرو شده‌اند.

بنایی امکانات استانی را برای راه‌آهن قم ناکافی دانست و تاکید کرد: به دلیل عدم تخصیص اعتبار مجزا برای استان، همواره راه‌آهن قم با مشکلات رفاهی مواجه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، راه‌آهن را از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی برای قم دانست و وضعیت خدمات‌رسانی به مردم را با عنایت به موقعیت و جمعیت قم ناکافی ارزیابی کرد.

خدمت به قم خدمت به اسلام و نظام است

مهندس نیکزاد نیر در جلسه شورای مسکن و امور زیربنایی استان خدمت در قم را به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) را ارزشمند دانست و هر خدمتی که در قم انجام می‌شود را نوعی خدمت به اسلام و نظام اسلامی دانست.

وزیر راه و شهرسازی مدلی که انقلاب اسلامی به جهانیان ارائه کرده است را بی‌بدیل توصیف کرد و یادآور شد: این مدل انقلاب، استکبار جهانی را بر آن داشت که در مقابل رشد و توسعه این انقلاب و نفوذ آن صف آرایی کنند.

وی به عوامل پیروزی و دوام انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به برکت فرهنگ بسیجی، خون شهیدان و اعتقاد به انتظار سرخ و سبز، نظام اسلامی همچنان پابرجاست و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده است.

وی شکل گیری نظام ولایی را ثمره بارز انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: از آنجایی که دشمنان از مقابله رودررو با انقلاب اسلامی عاجز هستند، بحث تحریم را مطرح می‌کنند.

زندگی مردم را آسان کنیم
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با صرفه‌جویی اقتصادی و همت مضاعف به جهاد اقتصادی ورود پیدا کردیم و تلاش داریم تا فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص رسیدن به قدرت اقتصادی اول منطقه در سال 1404 را محقق کنیم و در این راستا باید به سمت خودکفایی برویم و زندگی را برای مردم آسان کنیم تا مسلمانان زیر پرچم اسلام با عزت و رفاه کامل زندگی کنند.
وی همکاری و همیاری مسئولان را یکی از لوازم اجرایی شدن این هدف مهم برشمرد و افزود: با مجاهدت و ایثار می‌توان اقتصاد کشور را از این وضعیت نجات داد و با تحقق رشد اقتصادی به قله‌های افتخار دست یافت.
تعامل نقش اول مدیریت
وی تعامل را نقش اول مدیریت موفق دانست و تاکید کرد: رمز موفقیت این است که مدیران و شهرداری‌ها، فرمانداران و شوراهای استان‌ها با هم تعامل داشته باشند و جایگاه استاندار این است که همه را با یک چشم در راستای حل مشکلات مردم ببیند.
وی تصریح کرد: امیدوارم عنایت خداوند شامل حال ما باشد تا شرمنده مردم نباشیم.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
چهارشنبه 18 خرداد 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM