جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

امور مربوط به راه و حمل و نقل

http://www.banaee.ir/images/phocagallery/officials_travel/07/thumbs/phoca_thumb_l_officials_travel_57.jpgمشکلات ترافیکی درون و برون شهری استان قم، معضل بزرگ تردد در استان است. در این زمینه تلاش شد تا مشکلات موجود با ایجاد زیرساخت های لازم همچون احداث فرودگاه بین المللی قم مرتفع گردد. برخی از فعالیت های صورت گرفته در ذیل آمده است:

یک. پی گیری اداری
فرودگاه بین‌المللی قم
1. اخذ موافقت کمیته فضایی کشور مبنی بر احداث فرودگاه بین المللی قم.
2. درخواست مطالعه امکان سنجی فرودگاه قم.
3. اخذ موافقت مقام وزارت مبنی بر کلنگ زنی احداث فرودگاه قم.
راه آهن و قطار برقی
4. اخذ موافقت راه آهن جمهوری اسلامی مبنی بر ایجاد اداره کل راه آهن قم.
5. رفع مشکل ایستگاه محمدیه؛ برقراری سرویس قطار قم ـ اهواز از داخل شهر؛ ایجاد سرویس مستقیم قطار قم ـ مشهد (چهار روز در هفته)؛ ایجاد سرویس قطار قم ـ اصفهان (شب های چهارشنبه)؛ برقراری سرویس قطار از ایستگاه جمکران به مقصد تهران و اصفهان.
6. بهبود خدمات دهی در ایستگاه مرکزی راه آهن قم.
7. اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط راه آهن و انتقال قطارهای باربری به خارج از شهر.
8. درخواست مطالعات مربوط به احداث مترو «تهران ـ قم ـ جمكران» و پیگیری مراحل اجرایی شدن آن.
9. طرح راه اندازی قطار شهری و اجرای سیستم های ریلی درون شهری.
10. تامین اعتبار طرح ملی راه آهن سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان.
11. برقی کردن راه آهن قم ـ تهران و مطالعه دو خط جدید سریع السیر
قم ـ تهران.
12. تهیه گزارش جامع توسعه و ارتقاء خطوط ریلی و خطوط مواصلاتی و تسهیلات حمل و نقل قم.
13. درخواست اجرایی نمودنِ مصوبه هیئت محترم وزیران در خصوص اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن سراسری.
14. تأمین اعتبار طرح اتصال منطقه سلفچگان به راه آهن سراسری.
15. درخواست مطالعه و انجام عملیات اجرایی قطار برقی و قطار پرسرعت قم.
16. اختصاص 50 میلیارد تومان جهت  قطار تهران ـ قم و اختصاص 20 میلیارد تومان از محل اصلاحیه بودجه سال 1388 (ماده 32).
راه های مواصلاتی
17. احداث اتوبان موازی با اتوبان قم ـ تهران (چهار خطه كردن جاده قدیم قم ـ تهران).
18. تعریض جاده قم ـ سلفچگان.
19. تقاضای ارتقاء راه های مواصلاتی قم به آزاد راه.
20. افزایش اعتبار پروژه قم ـ نیزار به منظور تسریع در بهره برداری.
21. تخصیص اعتبار جهت بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان قم.
22. تسهیل عبور و مرور و کاهش تصادفات و تلفات در محورهای منتهی به قم.
23. درخواست زیباسازی نمای ورودی قم و حل مشكل راه قاهان.
24. تامین اعتبار جهت بهسازی روکش آسفالت جاده روستای حصارشنه.
25. رفع نقاط حادثه خیز محور سلفچگان ـ ساوه.
26. بهسازی و روکش آسفالت محور قم ـ قنوات.
جاده قم ـ گرمسار
27. افزایش اعتبار آزاد راه  قم ـ گرمسار و تعریض جاده قم ـ نیزار.
28. تبدیل مسیر قم ـ گرمسار به آزاد راه.
29. تسریع در اتمام محور اصلی قم ـ گرمسار.
30. پی‌گیری اتصال جاده قم ـ گرمسار به بلوار 70 متری عمار یاسر (احداث تقاطع غیر همسطح).
كنارگذرها
31. طرح اصلاح كنار گذر شمال غربی شهر قم.
32. درخواست تأمین اعتبار جهت تکمیل پروژه کنار گذر شرقی قم و انجام مطالعات احداث کنارگذر غربی قم.
33. اختصاص مبلغ 13 میلیارد ریال جهت تسریع در بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح کمربندی قم ـ اراک.
دو. تذكر در صحن علنی مجلس
تذكر به وزیر راه و ترابری (23/1/1384)
لزوم پیش بینی راهکار اساسی برای جلوگیری از تصادفات در اتوبان قم ـ تهران و مطالعه و احداث اتوبان موازی.
تذكر به وزیر راه و ترابری (6/8/1386)
رسیدگی به وضعیت ایستگاه محمدیه قم و برقراری قطار مسافربری قم ـ اهواز،  قم ـ مشهد و قم ـ اصفهان.
تذكر به وزیر راه و ترابری (1387/8/7)
رسیدگی به علت عدم اجرای قانون پرداخت نیم بهای هزینه بلیط سفرهای داخلی و خارجی جانبازان توسط هواپیمایی هما.
تذكر به وزیر راه و ترابری (1388/2/23)
تسریع در تامین اعتبارات محور قم ـ گرمسار و احداث تقاطع غیر هم سطح 75 متری عمار یاسر.
تذكر به وزیر راه و ترابری (1388/2/23)
تسریع در بهره برداری از تقاطع در حال احداث شاه جمال (سه راه خرمشهر).
تذكر به وزیر راه و ترابری (1388/8/10)
تسریع در اجرای مصوبه هیئت وزیران در دومین سفر استانی به قم در خصوص واگذاری پایانه‌های استان به گمرک استان قم.
تذكر به وزیر راه و ترابری (1389/10/26)
تامین اعتبار مطالعه و اجرای طرح قطار برقی فرودگاه امام خمینی(ره) به قم از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری ـ مدظله ـ به استان قم.
تذكر به وزیر راه و ترابری (1389/10/26)
تسریع در اجرای عملیات احداث فردگاه بین المللی قم، علی رغم گذشت بیست ماه از دستور کتبی وزیر محترم.
تذكر به وزیر راه و ترابری (1389/7/4)
عدم اجرای خطوط مختلف ریلی منتهی به قم، علیرغم تخصیص بودجه و ضرورت اجرای پروژه های مذکور به دلیل کثرت تردد.
تذكر به ریاست جمهور (1390/1/28)
لزوم برنامه‌ریزی برای اختصاص بودجه لازم جهت کاهش آمار تصادفات جاده‌‌های منتهی به قم به ویژه در محور سلفچگان.
تذكر به ریاست جمهور (1390/2/10)
لزوم صدور دستور تفکیک راه آهن استان قم از استان مرکزی.
تذكر به ریاست جمهور (1390/2/20)
لزوم صدور دستور تسریع در تعریض جاده قم ـ سلفچگان و قم ـ نیزار.
تذكر به وزیر راه و شهرسازی (1390/7/24)
تسریع در ایمن سازی جاده جدید قم ـ گرمسار.
سه. طرح های پیشنهادی
اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری ـ مصوب 1372. (4/5/1388)
چهار. نطق پیش از دستور
•    اتصال منطقه ویژه اقتصادى سلفچگان به راه آهن سراسرى و تأمین سایر نیازمندی‌هاى ضرورى آن. (20/10/1383)
•    اتصال قطار بین شهری قم به متروی تهران و مطالعه و اجرای طرح قطار شهری قم. (22/5/1385)
•    تعریض جاده ارتباطی ایستگاه محمدیه،‌ مطالعه كنارگذر شمال غربی شهر قم (سه راه خرمشهر)،‌ تكمیل مطالعات و شروع پروژه برقی كردن راه آهن تهران ـ قم، اجرای پروژه قطار شهری با توجه به گزارش های مطالعاتی مشاور، چهار بانده كردن جاده قدیم قم ـ تهران و تكمیل راه قم ـ گرمسار تا پایان سال 87. (1/12/1386)
•    درخواست برای در دستور کار قرار گرفتن احداث فرودگاه قم در دور دوم سفر ریاست جمهوری و یادآوری مطالعه امکان سنجی و توجیه اقتصادی این فرودگاه و توجه به ضرورت احداث آن با عنایت به جاذبه های معنوی و زیارتی قم که طبق آمار در رده بیستم فرودگاه‌های برتر کشور قرار خواهد گرفت. (1/12/1386)
•    تذکر به وزیر راه و ترابری نسبت به آغاز عملیات اجرایی «فرودگاه قم» که بنابر دستور کتبی ایشان می بایست همزمان با بهره برداری از راه قم ـ گرمسار در هفته دولت اجرایی می شد. (15/10/1388)

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM