جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

شهر مقدس قم پذیرای زائران حضرت معصومه (س)

haramنماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی در قم تردد می‌کنند گفت: براساس آمار سال ۱۳۹۰ زائرپذیری قم از مشهد مقدس به مراتب بیشتر بوده است.

علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارسیاسی خانه ملت، استان قم را به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ۱۷ استان جنوبی کشور و نزدیکی به پایتخت از جمله استان‌هایی که از نظر جلب توریست در رتبه بالایی قرار دارد عنوان کرد و گفت: این استان به دلیل اینکه بارگاه مقدس حضرت معصومه (س) را در آغوش خود دارد، سالانه شاهد حضور میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی در قم تردد می‌کنند، افزود: بخش اعظم این مسافران زائران مرقد مطهر حضرت معصومه (س) هستند و براساس آمار سال ۱۳۹۰ زائرپذیری قم از مشهد مقدس به مراتب بیشتر بوده است.

این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: حتی گران‌شدن سوخت نیز از آمار مسافرت‌های سال ۹۰ مسافران به این استان نکاسته و در نوروز گذشته این استان از لحاظ زائرپذیری بالاتر از مشهد قرار گرفت.

وی به پیشینه ۹ هزار ساله شهر قم اشاره کرد و افزود: براساس کشفیات باستانی، زمان ورود اسلام به این شهر از تاریخ ۸۰ هجری یعنی زمانی که اولین گروه از اشعریون یمن وارد شهر قم شدند، آغاز می‌شود.

بنایی با یادآوری تاریخ و زمان ورود حضرت معصومه (س) که از اولاد امام موسی‌بن‌جعفر (ع) هستند، به شهر قم گفت: حضرت معصومه به قصد دیدار امام رضا (ع) به ایران آمدند اما به دلیل بیماری در قم وفات کردند و نتوانستند به مشهد برسند. از این زمان قم جایگاه و مکان این بانوی مکرمه شد و در روایات بزرگان و ائمه اهمیت زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) به کرات دیده می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از امام صادق (ع) روایت شده است که هر کس بارگاه مقدس حضرت معصومه (س) را زیارت کند و نسبت به منزلت ایشان آگاه باشد، اهل بهشت خواهد بود، ادامه داد: قم محل مزار امامزاده‌های بسیاری است و وجود ۴۰۰ امامزاده که نسب‌شان به ائمه (ع) می‌رسد زائران زیادی را به این شهر می‌کشاند.

وی یکی از ظرفیت‌های زیارتی دیگر در استان قم را مسجد مقدس جمکران که منسوب به امام زمان (عج) است، گفت: این مجموعه ظرفیت‌های زیارتی استان قم عاملی برای جلب بخش عظیمی از توریست کشور شده است و قم در یک نگاه نگین درخشان ایران است.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM