جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

نسبت به محرومان جامعه نباید بی‌تفاوت باشیم // توجه به مشكلات نيازمندان مورد تاكيد ويژه اسلام است

 

قم - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر احسان و توجه به مستمندان و نیازمندان تأکید کرد و این کار را سبب هم نشینی با انبیاء و اولیای خدا در آخرت عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمين علی بنایی شامگاه پنج شنبه در جشن بزرگ خانواده بهزیستی قم که به مناسبت هفته بهزیستی و سی و یکمین سال تأسیس این نهاد در سالن اجتماعات مرکز جهانی فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد، اظهار داشت: در آخرت همین اعمال نیک کوچک و همچنین احسان‌ها به فریاد انسان‌ می‌رسد بنابراین تا زمانی که انسان در این دنیا زمان دارد نسبت به دیگران باید عطوفت و شفقت داشته باشد زیرا این کار سبب همنشینی با ائمه معصومین اولیای خدا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های اسلامی ما توجه به همنوع و دیگران است، افزود: افتخار ما این است که در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم بنابراین باید به همنوع و برادر دینی خود توجه داشته باشیم و نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نباشیم.

نماينده مردم قم در مجلس‌ گفت: مشكلات و مسائل پيش روي خانواده بهزيستي بايد برطرف ‌و از دردها و مسائل آنها كاسته شود تا اين افراد نيز از رفاه نسبي برخوردار باشند.

 

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات بسیار زیادی در مسیر زندگی برخی خانواده‌های مستمند و نیازمند وجود دارد، اضافه کرد: باید تلاش کنیم بار مشکلات این خانواده‌ها را کاهش دهیم.

وي با اشاره به روايتي از امام موسي كاظم (ع) گفت: اين بزرگوار فرموده اند كه برآوردن نياز يك مومن مستمند در آخرت پايدار خواهد ماند، و اين الگويي است براي ما مسلمانان تا آنچه كه در توان داريم نسبت به هم نوع نيازمند خويش مساعدت كنيم.

 

عضو فراكسيون روحانيون مجلس ابراز داشت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم از مهم‌ترین سفارش‌های پیامبر(ص) توجه و حمایت افراد نیازمند و بی‌بضاعت است و باید خود را قبل از ورود به این ماه مبارک آماده کنیم که به این سفارش پیامبر جامه عمل بپوشانیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام سفارش‌های بسیاری به دلجویی و مراقبت از مستمندان و فقرا کرده است، اظهار داشت: بویژه درایام ماه مبارک رمضان باید مراقب باشیم که نیازمندی گرسنه و یا بدون سحری نباشد و وظیفه ما این است که نسبت به هم نوع خود بی‌تفاوت نباشیم.

 
 

عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه ابراز داشت: اگر در خود احساس تکلیف نکنیم در آخرت هیچ کاری از ما پذیرفته نخواهد بود بنابراین باید نسبت به برادر دینی خود عطوفت و مهربانی داشته باشیم.

 

بنايي تصريح كرد: كمك به خانواده‌هاي محرومان و دستگيري از آنها براي روزي كه انسان جز خدا پناهي ندارد ذخيره‌اي ارزشمند و قابل توجه است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: توجه به سرنوشت ديگران در جامعه و دلجويي از نيازمندان زمينه رشد و ترقي براي تمام افراد را فراهم مي‌سازد.

جشن بزرگ خانواده بهزيستي بمناسبت هفته بهزيستي با حضور اعضاي بهزيستي، كارآفرينان، خيرين، مددجويان، معلولان، مردم و مسوولان استاني در قم برگزار شد.

خبرگزاري فارس (لينك اصلي)
خبرگزاري مهر (لينك اصلي)
خبرگزاري ايرنا (لينك اصلي)
خبرگزاري ايسنا (لينك اصلي)
جمعه 31 تير 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM