جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

آمار طلاق در قم واقعی نیست

021قم - خبرگزاری مهر: عضو فراکسیون روحانیون مجلس با غیر واقعی خواندن برخی از آمار و ارقام که از بالا بودن طلاق در قم خبر می‌دهند اظهار داشت: آمار طلاق در استان قم بالا نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دلیل افزایش طلا‌ق‌های ثبت شده در قم را سهولت رسیدگی به پرونده‌های طلاق در دادگاه‌های این استان عنوان کرد.

وی با اشاره به  اینکه من قمی هستم و به خوبی فرهنگ و مردم این شهر را می‌شناسم اضافه کرد: بسیاری از طلاق‌هایی که در قم ثبت شده است، مربوط به شهروندان قمی نیست.

نماینده قم با بیان اینکه مردم از استان‌های دیگر به قم می‌آیند تا کارشان زودتر راه بیفتد ادامه داد: از شهرهای دیگر، حتی از همدان و ارومیه به قم می‌آیند تا در این استان طلاق بگیرند و علتش این است که آنان در استان‌های خود باید مدت زیادی معطل بمانند تا به تقاضای طلاقشان رسیدگی شود، اما در استان قم، به سرعت مراحل این کار انجام می‌شود.

نماینده قم تصریح کرد: دادگستری استان ما می‌خواهد به مردم خدمت کند و پرونده‌های طلاق را به سرعت به جریان می‌اندازد، به همین علت، آمار طلاق‌های ثبت شده در استان بالا می‌رود.

وی افزود: رسانه‌ها انتقاد می‌کنند که چرا آمار طلاق در قم بالاست اما در حقیقت اینگونه نیست و  ما در این میان دچار یک تناقض شده‌ایم.

بر اساس آمار و ارقام قم سال گذشته در میان 30 استان کشور، از نظر نسبت تعداد طلاق به ازدواج در جایگاه دوم قرار داشت، اما در 3 ماهه نخست امسال که البرز هم به استان‌های کشور اضافه شده، قم سومین استان کشور به‌شمار می‌رود که نسبت طلاق به ازدواج در آن بالاست.

همشهری آنلاین (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری ایسنا (لینک اصلی)
خبرگزاری شبستان (لینک اصلی)
خبرگزاری برنا (لینک اصلی)
خبرنامه ملی ایرانیان (لینک اصلی)
سه شنبه 11 مرداد 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM