پنج شنبه, 24 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

بومی سازی دانشگاهها دغدغه بسیاری از خانواده هاست + عکس

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJH6_ZXF9m_wu4gH7a0BgSXEmy78Hxqhpk2jYT_oq-VAzxpJhnOgعضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تحصیل دانشجویان در خارج از قم را یکی از دغدغه های اصلی خانواده های قمی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در دیدار با دکتر باقري ثالث ریاست دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با تأکید بر بومی سازی دانشگاههای استان خاطر نشان کرد: بسیاری از خانواده ها برای تحصیل دخترانشان در خارج از قم ناراحت می باشند و باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان در شهر محل اقامت خود تحصیل کنند.

نماینده قم اختلاط در دانشگاه‌ها که مصادیقی از مسائل فرهنگی محسوب می‌شود را مورد توجه قرار داد و افزود: آنچه در قم می‌گذرد بر کل کشور اثرگذار است و هر کاری که در این شهر انجام می‌شود بازتاب جهانی دارد بنابراین باید در مباحث مربوط به فرهنگ عمومی در این استان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

عضو فراکسیون روحانیون با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه (س) گام مهمی را در تفکیک جنسیتی در دانشگاههای استان برداشته است تصریح کرد: امیدواریم با افزایش دانشکده¬های این دانشگاه، دانشجویان بیشتری جذب شوند و ورود به این دانشگاه آسان¬تر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: سه كار اساسي براي ارتقاي سطح آموزش عالي دولتي در قم تعريف شده كه راه‌اندازي دانشگاه‌هاي حضرت معصومه(س) ، دانشگاه صنعتي و همچنين ارتقاي دانشكده علوم قرآني به دانشگاه از جمله آنها بود.

نماینده قم يكي از مشكلات آموزش عالي استان قم را كمبود فضاي فيزيكي در مراكز آموزش عالي و نبود دانشگاه‌هاي تخصصي دانست و افزود: شایسته است دانشگاههای تخصصی بیشتری با فضای مناسب برای ارتقای سطح علمی جوانان قمی تأسیس شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اذعان کرد: بسياري از خانواده‌هاي قمي براي تحصيل دخترانشان در دانشگاه‌ها دغدغه‌هاي زيادي دارند که دانشگاه حضرت معصومه (س) در واقع یکی مهمترين دغدغه‌هاي خانواده‌هاي متدين را برطرف كرده است.

وی افزود: این دانشگاه ويژه دختران است و به آرزوي ديرينه خانواده‌هاي متدين قمي جامه عمل پوشانده است.

گفتنی است دانشگاه حضرت معصومه(س) اولين دانشگاه دخترانه پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي است که در سال 1386 در استان قم تأسیس شد.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری ایسنا (لینک اصلی)
قم نیوز (لینک اصلی)
خبرگزاری موج (لینک اصلی)
چهارشنبه 16 آذر 1390

 

DSC01340

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM