جمعه, 25 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

آشنایی با دو تفکر وارداتی/ با شناخت دقیق جایگاه روحانیت توطئهها خنثی می شود/لزوم پرهیزاز وحدت شعاري

قم - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دو تفکر جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت را وارداتی دانست.
 

حجتالاسلام علی بنایی در گفتگو با خبرنگار مهر در قم، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم اظهار داشت: بصیرتیابی و بصیرت دهی به جوانان و مردم و اینکه دشمن چه هدفی را دنبال میکند، یکی از محورهای مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در این سخنرانی بوده است.

وی ادامه داد: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان در فکر ترویج جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت هستند، البته این افکار تز انگلیسی است که از قدیم الایام استفاده میشد و دو لبه قیچی برای مقابله با اسلام و دین است.

بنایی با بیان اینکه راه برخورد با این طرز تفکر همان راهی است که مقام معظم رهبری اشاره کردهاند، تصریح کرد: با اعتبار بخشیدن به روحانیت و توجه به نقش عظیم این قشر تاثیرگذار در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی وشناخت جایگاه روحانیت و این اعتقاد که روحانیت امنای دین هستند، میتوان تحرکات و توطئههای دشمنان را خنثی کرد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی ترویج اسلام بدون روحانیت را کاری غیرممکن دانست وتصریح کرد: تفکر روحانیت به همان سمتی گرایش دارد که پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار(ع) به دنبال آن بودهاند.

لزوم پرهیز از وحدت شعاری
بنایی در بخش دیگری از سخنان خود به مولفههای وحدت از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: وحدت باید همه جانبه و مبنایی باشد و صرف دادن شعارهای وحدت آمیز، این مهم تحقق نمییابد.

وی اضافه کرد: تبعیت از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری و جمع شدن حول محور ولایت مهمترین زمینه ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است.

همافزایی مرجعیت و ولایت مهمترین دستاورد سفر رهبری
نماینده مردم قم هم افزایی مرجعیت و ولایت را مهمترین دستاورد سفر مقام معظم رهبری به قم دانست وتصریح کرد: بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان از مدتها قبل توطئه میکردند که بین مرجعیت و ولایت زاویه وجود دارد اما با استقبال بینظیر مراجع تقلید از مقام معظم رهبری وتاکید رهبر معظم انقلاب مبنی برلزوم تجلیل ازمراجع تقلید،همگان فهمیدند که چه رابطه عمیقی بین مرجعیت و ولایت وجود دارد.

بنایی گفت: سفر طولانی مقام معظم رهبری به قم نشان داد که ایشان تا چه اندازه به فکرتقویت جایگاه مراجع و حوزه و پیشرفت شهر مقدس قم به عنوان پایگاه نشر تفکر اسلامی هستند.

وی ادامه داد: دستاوردها و برکات سفرمقام معظم رهبری به قم به مراتب بیشتر وبهتر از سفرهای قبلی ایشان به این شهر مقدس بوده است.

خبرگزاري مهر (لينك اصلي)
خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي (لينك اصلي)
تابناك (لينك اصلي)
آفتاب (لينك اصلي)
سه شنبه 11 آبان 1389

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM