جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

باید نگاه علمی و عمیق به ثبت وقایع دفاع مقدس داشت

jebhehمعاون سیاسی امنیتی استانداری قم بر ضرورت بهره گیری از صاحبنظران مراکز علمی، پژوهشی استان قم در ثبت و حفظ آثار و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ابراز کرد: حفظ، نگهداری و انتقال آثار دفاع مقدس به نسل‌های آینده مسئولیتی همگانی است و لازم است تمام مراکز و دستگاه‌های استان نسبت به این موضوع مهم به عنوان میراث حماسی بزرگ ملت اهتمام ورزند. 

وی با ذکر خاطراتی از همرزمان شهید خود از جمله حجت‌الاسلام روحانی در دوران هشت سال دفاع مقدس، بر عظمت حماسه عاشورایی آن دوران و لزوم ثبت دقیق لحظات ناب دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید متناسب با شأن و عظمت دفاع مقدس، نگاه علمی، پژوهشی گسترده، عمیق و دقیقی را نسبت به آن و همچنین انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده معطوف ساخت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه تعامل با صاحبنظران مراکز علمی پژوهشی استان قم از جمله «بنیاد قم پژوهشی» که اختصاصا تاریخ و احوال مربوط به قم در گذر زمان را به طور دقیق مطالعه و تحقیق می‌کنند را مفید و موثر دانست و تاکید کرد: مجموعه استانداری قم از هیچ تلاش و کوششی برای ثبت افتخارات دینی، ملی و انقلابی استان قم در دوران دفاع مقدس که دوران درخشانی در تاریخ این خطه از میهن اسلامی و حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) محسوب می‌شود، فروگذار نخواهد کرد.

در این جلسه احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز با اشاره به اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر مردم همه دستگاه‌ها نیز به نحوی درگیر نبرد با دشمن بعثی بودند گفت: ثبت جزئیات عملکرد دستگاه‌ها در دوران دفاع مقدس همت و همکاری همه نهادهای استان را می‌طلبد.

وی با ذکر مثال‌هایی از نقش آفرینی‌های هلال احمر، رانندگان ترابری، انتقال اموال و تجهیزات، بیمارستان صحرایی، تامین غذا و دارو و... افزود: قبل از آنکه آثار حضور دستگاه‌ها در پشتیبانی جنگ به مرور زمان از بین رفته و یا دچار خدشه شود شایسته است مسئولان نقش و عملکرد مجموعه خود در پشتیبانی مستقیم یا غیرمستقیم از جبهه و رزمندگان اسلام را مستندسازی کرده و به ثبت برسانند.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
پنجشنبه 30 مرداد 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM