جمعه, 25 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

کنگره شعر فاطمی بستری مناسب برای فرهنگ سازی مذهبی در کشور

sher-e-fatemiکنگره شعر فاطمی نقش بارزی در فرهنگ سازی مذهبی کشور خواهد داشت و باید تلاش شود که نقش ادبی قم در کنار سایر ارزش های استان بالنده شود.

حجت الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دیروز در حاشیه ی کنگره شعر فاطمی قم در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم؛ با بیان این مطلب افزود: کنگره شعر فاطمی به جهت اینکه در ایام میلاد با برکت فاطمه زهرا (س) برگزار شد بسیار مبارک و شایسته است چون مسلماً همه ما دین و زندگی خود را مدیون مکتب اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم و حقیقتا جای چنین کنگره هایی در فضای ادبی کشور خالی است.

وی اظهار داشت: مهم این است که زمینه برگزاری این قبیل ادبیات در قم شکل گرفته است تا شعرای اهل بیت و کسانی که دل در گرو خاندان نبوت دارند در این ایام به قم آیند و اشعار آئینی خود را ارائه دهند.

بنایی با بیان این که قم به عنوان دبیرخانه دائمی کنگره شعر فاطمی نقش بارزی در فرهنگ سازی مذهبی کشور دارد؛ اظهار داشت: مهم این است که نقش ادبی قم را در کنار سایر ارزش های استان بالنده کنیم چون قم شهری مذهبی و مرکز فقه و فلسفه است و در جهان اسلام حساب ویژه ای روی قم باز می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم بستری فراهم شود تا در کنار علوم اسلامی قم مرکز ادبیات و فرهنگ کشور نیز باشد .

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: تلاش پایه گذاران شعر فاطمی از جمله استاد مجاهدی تلاشی قابل تقدیر و خداپسندانه است زیرا در این مسیر سختی های بسیاری با جان و دل خریده اند تا این کنگره دو سال متمادی در قم برگزار شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با گسترش این دبیرخانه و کنگره به مرزهای خارجی کشور، بتوانیم به معرفی هر چه بهتر مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) در داخل و خارج ایران بپردازیم.

خبرگزاري ايسنا (لينك اصلي)
جمعه 6 خرداد 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM