جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تامين يك سوم آب مورد نياز قم؛ تكميل پروژه انتقال آب به قم با احداث سد كوچه ري

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS--Eu1TJ7SA2NUYRuGijrwsY-8QtrkAwSNghFTFQFyPBHLz660نماينده قم در مجلس با اشاره به اجراي فاز اول انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم در ارديبهشت ماه 90 گفت: هم‌اكنون يك سوم آب مورد نياز اين شهر تامين شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين علي بنايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، گفت: طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به رودخانه قم رود از سال 1380 آغاز شده و در سه فاز اجرا مي شود.

وي با بيان اينكه حفر سه تونل كوتاه و بلند، آب را از سرشاخه‌هاي دز به شهرستان گلپايگان مي‌رساند افزود: آب در محل سد كوچه ري كه بعدا احداث خواهد شد، ذخيره شده و سپس از گلپايگان به شهرهاي خوانسار، محلات و در نهايت به قم انتقال مي‌يابد.

وي با اشاره به اينكه آب از مسير 180 كيلومتري گلپايگان – قم به وسيله لوله‌هاي فلزي منتقل مي‌شود افزود: مسير قرارگيري لوله‌هاي آب طراحي و لوله‌ها جاسازي شده است.

نماينده مردم قم افزود: احداث تونل‌هاي انتقال آب سرشاخه‌ها و سد كوچه ري هنوز پايان نيافته است؛ سركوچه ري در مرحله مطالعات مقدماتي و طراحي اوليه است و در بخش احداث تونل‌هاي انتقال آب نيز هنوز چند ماه تا پايان كار زمان لازم است.

وي با بيان اينكه در پي دستور مقام معظم رهبري براي انتقال سريعتر آب به قم، يك سوم طرح انتقال آب اجرايي شده است، گفت: پس از دستور مقام معظم رهبري ، اولين فاز انتقال آب به قم طراحي و اجرا شد و اين دستور براي جلوگيري از خشكسالي و قطع شدن آب در قم صادر شد.

نماينده قم در پايان افزود: اين فاز در ارديبهشت‌ماه سال جاري طراحي و اجرا شد و در صورت احداث سد كوچه ري ذخيره آب پشت سد، مي‌توان گفت انتقال آب به قم به صورت كامل محقق مي‌شود ولي هم اكنون انتقال آب با ظرفيت يك سوم به قم منتقل مي‌شود.

خبرگزاری ایسنا (لینک اصلی)
دوشنبه21 شهریور 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM