جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

نامه به رئيس جمهور در خصوص دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت

 

 

برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد (دام مجده)
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

سلام علیکم؛

 

با احترام؛ ضمن خیر مقدم و تشکر از سفر دوم استانی جنابعالی و هیأت محترم دولت به استان قم در سال نوآوری و شکوفایی، فرصت را غنیمت شمرده عمده مسائل استان را که عنایت ویژه حضرتعالی برای تحقق آن را می­طلبد، به استحضار می­رساند:

 

1- نهایی شدن قول انقلابی رئیس جمهور محترم برای انتقال آب شرب قم از سرشاخه­ های دز برای سال 88 که مستلزم دستور تسریع و حل مشکل خط انتقال است دستور و مصوبه خاصی را می­طلبد.

 

2- بحران و فقدان آب شرب و بهداشتی روستاها که با اختصاص حدود 20 میلیارد تومان در کمتر از یک سال آب رسانی به مجتمع­های 80 روستا که عملیات اجرایی آن شروع شده، به اتمام خواهد رسید.

 

3- سرمازدگی و خشکسالی اخیر، خشکسالی طولانی 10 ساله را نهادینه می­کند، دستور و مصوبه ویژه­ای را برای کمک به کشاورزان، باغداران و دامداران، تأمین منابع برای استمهال وام­های قبلی(تأکید سفر اول هم بوده است) و تسهیلات جدید را ایجاب می­نماید.

 

4- پایین رفتن سطح آب­های زیر زمینی و خط گسترش کویر و مطالبات دیرین حق آبه کشاورزان، انتقال آب از حوزه به حوزه را می طلبد.

 

5- وضع بهداشت و درمان استان قم در شأن قم نیست، حل مشکل تاریخی و تجهیز بیمارستان شهید بهشتی و مراکز درمانی قم مورد انتظار است.

 

6-مشکل حمل و نقل قم(شهری و بین شهری) با تسریع در اجرای قطار شهری قم و راه اندازی سریع قطار برقی قم-تهران و ایجاد ترمینال مناسب در شأن مردم قم و زائرین حرم کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران میسر است.

 

7-دستور حل مشکل مسکن استان به ویژه برای طلاب، کارگران، کارمندان، ایثارگران، و محرومان و اقشار کم درآمد.

 

8-تقویت بنیان گردشگردی استان و پیگیری قطب گردشگری و زیارتی آن و طرح­های توسعه حرم مطهر، حرم تا حرم، عمار یاسر و حل مشکل بافت­های فرسوده و عمران شهری.

 

9-اصلاح محدودیت­های محدوده 120 کیلومتری تهران و شهرک­های صنعتی.

 

10-تقویت دانشگاه­های استان به ویژه دانشگاه صنعتی(در حال تأسیس و موافقت اصولی) و در صورت امکان خرید مجدد دانشگاه فاطمیه سابق قم که به سپاه فروخته شده است که مشکل دانشگاه پزشکی قم را به صورت اساسی حل می­کند

 

11-افزایش جمعیت استان و لزوم حفظ هویت فرهنگی مرکز تشیع و پاسخ گویی به نیازهای اشتغال و فرصت­های صنعتی، کشاورزی و گردشگری چاره ای جزء توسعه جغرافیایی استان و آمایش جدید را برنمی تابد.

 

در سفر اول ضرورت الحاق ساوه، دلیجان و محلات به استحضار رسید. موارد دیگر نیز با هماهنگی­های اجرا شده توسط استاندار و معاونت محترم اجرایی به استحضار رسیده است.

 

12- موقعیت استراتژیک قم و تدابیر احتیاطی، وجود یک فرودگاه در این استان را ضروری می­­نماید. مکان یابی و مطالعات اولیه آن انجام گرفته است.

 

13-استفاده از ظرفیت بالای موجود در استان در زمینه فناوری اطلاعات(IT) و پاسخگوئی به نیازهای حوزه در داخل و خارج کشور.

 

14-پیگیری دقیق، تکمیل و تتمیم موارد مصوب سفر اول استان

مجمع نمايندگان استان قم در مجلس شوراي اسلامي
محمد رضا آشتياني / سيد محمد مير محمدي / علي بنايي
28 فروردين 1387

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM