Logo

مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) جهانی شود

سه شنبه , 13 ارديبهشت 1390 , 08:29

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRoqCP0D1AteD0kfdRTAo81yqcKDgrlwH3-ettLjkYmh96weNBUwgقم - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار جهانی شدن فعالیتهای مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم شد.

 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRoqCP0D1AteD0kfdRTAo81yqcKDgrlwH3-ettLjkYmh96weNBUwgقم - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار جهانی شدن فعالیتهای مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام علی بنایی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای مجمع پیروان خط امام و رهبری و جبهه هماهنگی خط امام و رهبری استان قم با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی که در سالن اجلاس امام خمینی (ره) مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد  در سخنانی با اشاره به فعالیت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به عنوان یکی از یادگاران مرحوم آیت آلله فاضل لنکرانی اظهار داشت: این مرکز از زمان آیت الله فاضل لنکرانی پایه گذاری شد و بعد از رحلت این مرجع، فرزند ایشان توانست در مدت کوتاهی آن را به ثمر بنشاند و هم اکنون بسیاری از طلاب و فضلای حوزه علمیه در این مکان به تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف مشغول اند.

وی اظهار داشت: فقه اهل بیت (ع)، فقهی عالم گیر و دنیا گستر است به همین دلیل باید مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به عنوان یک مرکز جهانی شناخته و در این راستا فقه آل محمد به تمامی دنیا نشر پیدا کند.

سیره مرحوم آیت الله فاضل برای همگان درس است

حجت الاسلام بنایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن چهارمین سالگرد مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید اظهار داشت: سیره زندگی علمی و عملی آیت الله فاضل لنکرانی برای همه ما می تواند درس و الگو باشد.

وی با بیان اینکه ایشان دارای زندگی روشن و شفافی بودند، افزود: در دوره تحصیل ایشان در حوزه و تدریس در سطوح مختلف چه در زمان آیت الله بروجردی و چه در زمان امام راحل و دوران مبارزه با طاغوت و تحمل تبعید و سختیهای آن دارای یک سیره شفافی می باشند.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نماد یک روحانی پر تلاش در عرصه مرجعیت و در عرصه نگهبانی از انقلاب بودند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه این مرجع تقلید در تمامی عرصه ها همراه و یاور انقلاب بود ابراز داشت: ایشان دارای بصیرت خاصی بودند و گاهی اشاراتی داشتند که بعد از گذشت سالها اهمیت آن مشخص می شد.

خط روحانیت و ممرجعیت اصیل حجت است

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که روحانیت اصیل را همراه در میدان انقلاب حفظ کرد چرا که این روحانیت اصیل است که از تمامی امتحانات به سلامت بیرون آمده است.

حجت الاسلام بنایی افزود: جریانی که با صداقت ، عزت و افتخار پیروی از مکتب پا به عرصه گذاشت و تا کنون در میادین مختلف حاضر و از همه این امتحانات سر بلند بیرون آمده است روحانیت اصیل است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خطی که توسط روحانیت و مرجعیت نشان داده می شود حجت است و همین امر باعث شده است تا در کوران حوادث با درایت آنها این مسیر را به سلامت طی کنیم .

 

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری رسا (لینک اصلی)
خبرگزاری ایسنا  قم (لینک اصلی)
خبر گزاری قرآنی ایران (لینک اصلی)
رجا نیوز (لینک اصلی)
سه شنبه 13 اردیبهشت 1390



استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.