Logo

ديدگاه: خدمت صادقانه

0201. خدمت گزاری بیشتر به مردم موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود که این امر موجب افزایش توان بازدارندگی و کاهش تهدیدات می گردد.

2. خدمت گزاری اگر تبدیل به فرهنگ عمومی شود و همه نهادها و در رأس آنها قوای سه گانه به آنها توجه کنند، موجب سوق دادن قوای سه گانه به سمت مطالبات حقیقی مردم و تلاش برای کار آمدتر شدن آنها می گردد.

3. با گسترش و تحکیم فرهنگ خدمت گزاری، تعاون و همیاری در جامعه رونق می گیرد و فقر و نداری از جامعه رخت برمی بندد.

4. فضای خدمت به مردم موجب نفی افراطی گری و سیاست زدگی مفرط از عرصه جامعه می گردد.

5. فضای خدمت گزاری در جامعه موجب تکریم و تجلیل خادمان و اشاعه فضائل اخلاقی می گردد.

6. اگر دولت به فلسفه ایجاد خود بازگردد و خدمت به مردم اصلی ترین کار و برنامه آن باشد، شایسته سالاری در عزل و نصب ها معیار راستین برای مدیریت کشور خواهد بود.

7. اگر نظام اداری موجود را بزرگترین مانع خدمت گزاری به مردم بدانیم. اصلاح آن نیاز به دولتی کارآمد دارد که خدمت گزاری راه علاج آن است.

8. اگر فلسفه قبول پست و مسوولیت در جمهوری اسلامی ادای امانت، خدمت به مردم و سبقت در خیر است، دیگر جایی برای تنش و دعوا نیست و همدلی، وفاق و هماهنگی جای آن را می گیرد.

9. اگر خدمت به مردم در رأس وظایف، «خانه ملت» باشد ، نمایندگان مجلس طرح هایی را که موجب حل مشکلات مردم از جمله کاهش تورم، گرانی و ... می شود ارائه خواهند داد نه طرحهای تنش زا و خیالی که جز هدر دادن فرصتهای طلای خدمت به مردم حاصلی در برندارد.

10. راستگویی، صداقت، نیکی، جوانمردی، از مصادیق بارز یک جامعه خدمت گزار است.

11. خدمت به مردم موجب کاهش شایعات، افزایش رضایتمندی مردم و کاهش شکاف میان مردم و حاکمیت و بالا رفتن سطح مشارکت های سیاسی – اجتماعی مردم می گردد.
12. مشتری مداری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

13. عدل و داد حاکم می شود، دزدی، فقر، فساد در جامعه ای که خدمت گزاری حرف اول را می زند، جایی نخواهد داشت.

14. خدمت به مردم راه تقرب به خدا و باقیات الصالحات انسان است.

15. دولت جمهوری اسلامی مکلف به خدمت گسترده به مردم است، هم بر اساس حق مردم و هم بر اساس تکلیف مسوولان و هم با هدف ارائه الگوی مطلوب برای جهانیان.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.