Logo

راهيان نور مانع استحاله فرهنگي جوانان مي‌شود

یکشنبه , 28 اسفند 1390 , 09:36

http://basijnews.ir/sites/default/files/13901202000368_photoa_6.jpg?1331985240نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: راهيان نور اميد دشمن در استحاله فرهنگي جوانان را تبديل به ياس مي‌كند و با به وجود آوردن حس اعتماد ميان دو نسل، كشور را از ابتلائات فرهنگي نجات مي‌دهد.

به گزارش روابط عمومي سپاه استان قم، حجت‌الاسلام علي بنايي در حاشيه اعزام كاروان‌هاي راهيان نور ابراز داشت: دوران دفاع مقدس را مي‌توان بهترين دوران‌ كشور از نظر خودباوري مردم و اعتماد به نفسي كه در جامعه به وجود آمده بود، به حساب آورد.
وي ادامه داد: حماسه‌هايي كه در جنگ هشت‌ساله توسط جوانان اين مرز و بوم آفريده شد، به زبان قابل وصف نيست و براي آن نمي‌توان حد و مرز تعيين كرد.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: يك واقعيت تلخ اين است كه با گذشت زمان از آن دوران طلائي، افرادي كه در خلق اين حماسه سهيم بوده‌اند، به كهولت سن مي‌رسند و اين گنجينه از دسترس ما دور مي‌شود.
وي افزود: اين افراد كه تجسم خاطرات شهدا و تبلور اراده آهنين ملت ايران هستند، امروز در دست ما امانت هستند و براي استفاده از حضور اين افراد بايد برنامه‌ريزي كرد.
بنايي اظهار داشت: به همين دليل اين موضوع ضروري به نظر مي‌رسد كه بايد كساني باشند تا جانفشاني رزمندگان دفاع مقدس را با روش‌هاي مختلف ترسيم و تصوير كرده و اين خاطرات را ثبت و ضبط كنند.
وي با اشاره به اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس، عنوان كرد: راهيان نور مي‌تواند نسل جوان و نوجوان را با يك دوران نوراني و مشعشع از تاريخ كشورمان آشنا كند و اين آشنايي سبب تربيت نسل جوان بر اساس فرهنگ عاشورايي خواهد شد.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: آشنا شدن جوانان با فداكاري‌هاي شهدا در برابر دشمن مي‌تواند در سوق دادن جامعه سمت به روحيه فداكاري و گذشت براي رسيدن به اهداف مقدس تاثير به سزايي داشته باشد.
وي افزود: شهدا با اخلاص و فداكاري توانستند بر صدام و 30 كشور اروپايي و شرقي كه او را در جنگ حمايت مي‌كردند، پيروز شوند و اين براي جوانان ما مي‌تواند درس بزرگي باشد.
بنايي تصريح كرد: يادآوري اين خاطرات و روزهاي پر حماسه براي نسل سوم و چهارم ما مي‌تواند يك هويت ملي و ديني خلق كند كه با تثبيت اين هويت در جوانان ديگر تهاجمات فرهنگي بر اين نسل‌ها بي‌اثر خواهد بود.
وي گفت: جوان ايراني وقتي در فضاي اردوهاي راهيان نور حاضر شده و با روايتگري راويان با فضاي هشت سال جنگ تحميلي آشنا مي‌شود، متوجه مي‌شود كه در زمان جنگ جواناني با سن كم و امكانات اندك توانستند كشور را از نجات دهند، در نتيجه به خودباوري و اتكا به نفس مي‌رسد.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: همچنين آشنايي با سيره شهدا و الگو قرار دادن آنها مي‌تواند جوانان را از بسياري آسيب‌هاي اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي نجات دهد.
وي ادامه داد: دشمن در حال حاضر از طريق جنگ نرم قصد دارد جوانان كشور ما را از انقلاب رويگردان كرده و از اين طريق براي خود امتياز كسب كند.
بنايي اضافه كرد: دشمن درصدد جداسازي نسل‌هاي انقلاب از يكديگر است تا بتواند نسل جوان كشورمان را آنطور كه مي‌خواهد مديريت كند.
وي با بيان اينكه انقطاع نسل‌ها از بزرگترين خطراتي است كه كشور را در حوزه فرهنگي تهديد مي‌كند، افزود: حركت كاروان‌هاي راهيان نور يك ابزار كارا براي ممانعت از اين انقطاع است.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در جريان سفر جوانان به راهيان نور و قرار گرفتن در فضايي كه شهدا در آن نفس كشيده‌اند، تحولات روحي در جوانان رخ مي‌دهد كه تلاش‌هاي دشمن را بي‌اثر خواهد گذاشت.
وي در پايان خاطرنشان كرد: راهيان نور اميد دشمن در استحاله فرهنگي جوانان را تبديل به ياس مي‌كند و با به وجود آوردن حس اعتماد ميان دو نسل، كشور را از ابتلائات فرهنگي نجات مي‌دهد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.